تبلیغات
مجتمع فرزانگان شهرستان روانسر - مطالب مرداد 1392
 
مجتمع فرزانگان شهرستان روانسر
پنجشنبه 31 مرداد 1392 :: نویسنده : مدیر مجتمع



معاون وزارت آموزش و پرورش خبر داد:
اعزام ۱۵۰ ناظر پروژه مهر ۹۲ به سراسر کشور/ جشن جوانه‌ها ۳۱ شهریور برگزار می‌شود

معاون وزارت آموزش و پرورش از اعزام ۱۵۰ ناظر برای نظارت بر اجرای پروژه‌های مهر ۹۲ خبر داد و گفت: جشن شکوفه‌ها و جوانه‌ها ۳۱ شهریور برگزار می‌شود.

ابراهیم سحرخیز، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس «توانا» اظهار داشت: برای آغاز سال تحصیلی، هر ساله بخشنامه‌ای تحت عنوان پروژه مهر صادر ‌شده و به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: فاز اول اجرای پروژه مهر با ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس آغاز می‌شود که ثبت‌نام کلاس اولی از اردیبهشت آغاز شد و دانش‌آموزان مابقی پایه‌های تحصیلی نیز تا ۱۵ تیرماه در مدارس ثبت‌‌نام شدند.

* ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش در روزهای پایانی

سحرخیز با بیان اینکه ۱۲ میلیون دانش‌آموز در مدارس ثبت‌نام شده‌اند، افزود: در حال حاضر مدیران مدارس کلاس‌بندی خود را انجام داده‌اند و ساماندهی نیروی انسانی نیز روزهای پایانی را می‌گذراند.

وی اضافه کرد: همزمان با ساماندهی نیروی انسانی، آموزش نیرو‌های انسانی مانند معلمان کتب جدیدالتألیف پایه‌های سوم و هفتم و تجهیز و زیباسازی مدارس انجام می‌شود.

* زیباسازی و نظافت مدارس برای مهر ۹۲

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: پس از امتحانات شهریور ماه نیز مدارس به طور ویژه نظافت و زیباسازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه زنگ مهر و دفاع مقدس نیز در اولین روز مهر نواخته می‌شود، افزود: جشن شکوفه‌ها برای کلاس‌اولی‌ها و جشن جوانه‌ها برای پایه هفتم نیز روز ۳۱ شهریور برگزار خواهد شد.

سحرخیز با بیان اینکه کتب درسی نیز شهریور توزیع می‌شود، گفت: ۱۵۰ ناظر نیز برای نظارت بر اجرای پروژه مهر به سراسر کشور اعزام می‌شود تا مهر ۹۲ با آرامش و باشکوه آغاز شود.


منبع خبر :  پورتال وزارت آموزش و پرورش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 30 مرداد 1392 :: نویسنده : مدیر مجتمع
گنجشک و آتش
گنجشکی با عجله و تمام توان به آتش نزدیک می شد و برمی گشت!

پرسیدند : چه می کنی ؟

پاسخ داد : در این نزدیکی چشمه آبی هست و من مرتب نوک خود را پر از آب می کنم و...


آن را روی آتش می ریزم !

گفتند : حجم آتش در مقایسه با آبی که تو می آوری بسیار زیاد است ! و این آب فایده ای ندارد!

گفت : شاید نتوانم آتش را خاموش کنم ، اما آن هنگام که خداوند می پرسد : زمانی که دوستت در آتش می سوخت تو چه کردی؟

پاسخ میدم : هر آنچه از من بر می آمد!





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 30 مرداد 1392 :: نویسنده : مدیر مجتمع
عاشقانه ترین دعایى كه به آسمان رفت  
عاشقانه ترین دعایى كه به آسمان رفت http://vazhang.blogfa.com/


یك روز كاملاً معمولى تحصیلى بود. به طرح درسم نگاه كردم و دیدم كاملاً براى تدریس آماده ام. اولین كارى كه باید مى كردم این بود كه مشق هاى بچه ها را كنترل كنم و ببینم تكالیفشان را كامل انجام داده اند یا نه

هنگامى كه نزدیك تروى رسیدم، او با سر خمیده، دفتر مشقش را جلوى من گذاشت و دیدم كه تكالیفش را انجام نداده است. او سعى كرد خودش را پشت سر بغل دستیش پنهان كند كه من او را نبینم. طبیعى است كه من به تكالیف او نگاهى انداختم و گفتم: "تروى! این كامل نیست."
او با نگاهى پر از التماس كه در عمرم در چهره كودكى ندیده بودم، نگاهم كرد و گفت: "دیشب نتونستم تمومش كنم، واسه این كه مامانم داره مى میره."

هق هق گریه ی او ناگهان سكوت كلاس را شكست و همه شاگردان سرجایشان یخ زدند. چقدر خوب بود كه او كنار من نشسته بود. سرش را روى سینه ام گذاشتم و دستم را دور بدنش محكم حلقه كردم و او را در آغوش گرفتم. هیچ یك از بچه ها تردید نداشت كه "تروى" بشدت آزرده شده است، آن قدر شدید كه مى ترسیدم قلب كوچكش بشكند. صداى هق هق او در كلاس مى پیچید و بچه ها با چشم هاى پر از اشك و ساكت و صامت نشسته بودند و او را تماشا مى كردند.

سكوت سرد صبحگاهى كلاس را فقط هق هق گریه هاى تروى بود كه مى شكست. من بدن كوچك تروى را به خود فشردم و یكى از بچه ها دوید تا جعبه دستمال كاغذى را بیاورد. احساس مى كردم بلوزم با اشك هاى گرانبهاى او خیس شده است. درمانده شده بودم و دانه هاى اشكم روى موهاى او مى ریخت.
سؤالى روبرویم قرار داشت: "براى بچه اى كه دارد مادرش را از دست مى دهد چه مى توانم بكنم؟"

تنها فكرى كه به ذهنم رسید، این بود: "دوستش داشته باش ... به او نشان بده كه برایت مهم است ... با او گریه كن." انگار ته زندگى كودكانه او داشت بالا مى آمد و من كار زیادى نمى توانستم برایش بكنم. اشك هایم را قورت دادم و به بچه هاى كلاس گفتم: "بیایید براى تروى و مادرش دعا كنیم." دعایى از این پرشورتر و عاشقانه تر تا به حال به سوى آسمان ها نرفته بود.



پس از چند دقیقه، تروى نگاهم كرد و گفت: "انگار حالم خوبه." او حسابى گریه كرده و دل خود را از زیر بار غم و اندوه رها كرده بود. آن روز بعدازظهر مادر تروى مرد.

هنگامى كه براى تشییع جنازه او رفتم، تروى پیش دوید و به من خیر مقدم گفت. انگار مطمئن بود كه مى روم و منتظرم مانده بود. او خودش را در آغوش من انداخت و كمى آرام گرفت. انگار توانایى و شجاعت پیدا كرده بود و مرا به طرف تابوت راهنمایى كرد. در آنجا مى توانست به چهره مادرش نگاه كند و با چهره ی مرگ كه انگار هرگز نمى توانست اسرار آن را بفهمد روبرو شود.

شب هنگامى كه مى خواستم بخوابم از خداوند تشكر كردم از اینكه به من این حس زیبا را داد، تا توان آن را داشته كه طرح درسم را كنار بگذارم و دل شكسته یك كودك را با دل خود حمایت كنم ..


تجارب تدریس




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
سه شنبه 29 مرداد 1392 :: نویسنده : مدیر مجتمع
زیباترین عکس ها در اتاق های تاریک ظاهر می ‏شوند؛
پس هر موقع در قسمتی تاریک از زندگی قرار گرفتی،
بدان که خدا می‏ خواهد تصویری زیبا از تو بسازد
.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
سرپرست وزارت آموزش وپرورش در اولین نشست اعضای شورای معاونان این وزارتخانه:
كیفیت بخشی باید استراتژی اصلی آموزش وپرورش كشور باشد                        

سرپرست وزارت آموزش وپرورش بركیفیت بخشی به عنوان استراتژی امروز آموزش وپرورش كشور تأكید كرد.

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی  وزارت آموزش وپرورش، دكتر علی اصغر فانی عصر امروز در اولین نشست اعضای شورای معاونان این وزارتخانه در سالن جلسات دفتر وزارتی گفت: دقت بسیار فراوان در نحوه بكارگیری نیروی انسانی در آموزش وپرورش باید به عنوان یك اصل مدنظر قرارگیرد و به موازات آن  بایدساماندهی نیروی انسانی موجود وافزایش بهره وری آنها به روش های كارشناسی انجام شود.

وی مزایای این امر را بكارگیری نیروی باكیفیت و مجرب ، ارتقای وضعیت معیشتی معلمان و مواجه نشدن با مشكلات بكارگیری بی رویه نیروهای جدید برشمرد و اظهاركرد: امروز موضوع اشتغال برای آموزش وپرورش یك فرصت است ودرصورت طراحی صحیح می توان طی چندسال آینده نیروهای كیفی و ضابطه مند را با درنظرگرفتن موقعیت جغرافیایی ، جنسیت و رشته های تحصیلی از طریق مقتضی از جمله دانشگاه فرهنگیان تأمین كرد.

دكتر فانی بااشاره به اقدامات مطلوب وزارت آموزش وپرورش در زمان دكترحاجی بابایی اضافه كرد: برای پاسداری از زحمات ارزشمند ایشان باید، بهره وری نیروی انسانی را ارتقا بخشید و این موضوع را به عنوان یك سیاست مدنظرقرارداد و به این موضوع كارشناسی كه به نفع كشور است، اعتقاد راسخ داشت




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :








نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
شنبه 26 مرداد 1392 :: نویسنده : مدیر مجتمع
احساس شاد بودن و شادی داشتن موجب می شود که توانایی ها و ظرفیت های بالقوه فردی نمود یافته و شانس دستیابی به موفقیت ها را افزایش دهد.
خوشحالی شانس می آوردشادی ، یک حس مسری است؛ تحقیقات جدید روانشناسی ثابت کرده است که زمانی که فردی در یک جامعه خوشحال است احتمال آنکه خواهر، برادر، دوست، همسر و حتی همسایه او خوشحال شوند ، هشت تا ۳۴ درصد افزایش می یابد.
طبق این تحقیقات، احساس شادی تا فاصله یک کیلومتری به دیگران سرایت می کند و احساس شاد بودن حتی تا یک سال می تواند بر یک فرد تاثیرگذار باشد.
شادی و نشاط یکی از نیازهای اساسی هر انسانی است؛ شادی به زندگی معنا می بخشد و موجب نشاط روحی و سلامتی و افزایش توانایی ها می شود.
انسان شاد می تواند قله های رفیع موفقیت را به سرعت طی کرده و در جامعه، نقش سازنده ای داشته باشد.
جامعه‌شناسان نیز معتقدند شاد بودن جامعه از بروز آسیب‌هایر سلامت اجتماعی، جسمی و روانی
روانشناس و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره شادی می گوید: حالت های هیجانی انسان به دو گروه خوشایند و ناخوشایند ، تقسیم بندی می شوند که هرچه هیجانات خوشایند در جامعه ای بیشتر باشد، میزان سطح سلامت اجتماعی، جسمی و روانی افراد آن جامعه نیز افزایش خواهد یافت.
دکتر علی اصغر اصغر نژاد در گفت و گو با ایرنا، هیجان مثبت را شامل شادی، عشق و محبت عنوان می کند و می افزاید: تحقیقات نشان داده است که بین خلق خوش و ایده های خلاق، همبستگی مثبتی وجود دارد.
وی ادامه می دهد: زندگی مملو از موقعیت هایی است که باید برای مشکلات نیز راه حلی پیدا کرد که با داشتن خلق خوش، می توانیم از عهده این امور برآییم.این روانشناس می گوید: شادی و نشاط ، تاثیر مشخصی در ایجاد توانایی حل مسایل و مشکلات دارد.

اصغرنژاد در ادامه به تاثیر شا اجتماعی پیشگیری می‌کند، ناهنجاری‌ها را به حداقل می‌رساند و با پررنگ کردن هنجارها موجب رشد و پیشرفت جامعه می‌شود. خوشحالی، خرسندی یا شادی یک حالت روانی است که در آن فرد احساس عشق ، لذت، خوشبختی یا شادی می‌کند.شادی را نداشتن غم، احساس سرور، خلق خوش، داشتن آرامش ، درکنار عزیزان بودن و داشتن نگرش مثبت نیز تعریف کرده اند.

**تاثیر شادی ر سلامت اجتماعی، جسمی و روانی
روانشناس و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره شادی می گوید: حالت های هیجانی انسان به دو گروه خوشایند و ناخوشایند ، تقسیم بندی می شوند که هرچه هیجانات خوشایند در جامعه ای بیشتر باشد، میزان سطح سلامت اجتماعی، جسمی و روانی افراد آن جامعه نیز افزایش خواهد یافت.
دکتر علی اصغر اصغر نژاد در گفت و گو با ایرنا، هیجان مثبت را شامل شادی، عشق و محبت عنوان می کند و می افزاید: تحقیقات نشان داده است که بین خلق خوش و ایده های خلاق، همبستگی مثبتی وجود دارد.
وی ادامه می دهد: زندگی مملو از موقعیت هایی است که باید برای مشکلات نیز راه حلی پیدا کرد که با داشتن خلق خوش، می توانیم از عهده این امور برآییم.این روانشناس می گوید: شادی و نشاط ، تاثیر مشخصی در ایجاد توانایی حل مسایل و مشکلات دارد.

اصغرنژاد در ادامه به تاثیر شادی بر سلامت جسمی اشاره می کند و می افزاید: شادی، سیستم ایمنی بدن و گلبول های سفید ( یاخته های خونی مبارزه کننده با عوامل بیماری زا) را تقویت می کند.
وی ادامه می دهد: اگر شرایط روحی و روانی فردی بد باشد، مقاومت بدن در برابر بیماری ها کم شده و زمینه برای ابتلا به انواع بیماری ها فراهم می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان می کند: شادی و نشاط و خلق خوب در روابط فردی و بین فردی نیز تاثیر مثبت دارد؛ فردی که خلق خوب دارد، واکنش خوبی هم دریافت می کند. اصغرنژاد تاکید می کند: هنگامی که فردی ، فکر بد و منفی دارد، دیگران هم از آثار ناشی از آن اذیت می شوند.

**چگونه شاد باشیم؟
بسیاری از افراد فکر می کنند که برای داشتن حس شادی حتما باید شرایط ویژه ای مانند رفاه کامل اقتصادی و اجتماعی ایجاد شود در حالی که می توان با پیروی از الگوهای ساده ، احساس شادی و نشاط داشت تا در زندگی خود نیز موفق تر باشیم. پذیرش واقعیت، توجه به رفتار خود و درک شرایط دیگران از جمله عواملی است که موجب می شود بتوانیم حس شادی را در خود ایجاد کنیم.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران می گوید: هر فردی می تواند به خود کمک کند تا احساس شادی داشته باشد فقط کافی است یک کاغذ و قلم در دست گرفت و عوامل ایجاد کننده حس شادی را فهرست کرد.اصغر نژاد می افزاید: ورزش، خیرخواهی، رفتن به طبیعت، مصاحبت با افراد حکیم و خوش خلق و خواندن مطالب فکاهی از جمله مواردی است که می تواند احساس شادی ایجاد کند.

**توصیه هایی برای ایجاد حس شادی
متخصصان علم روانشناسی همواره توصیه هایی را برای ایجاد حس شادی و نشاط ارایه کرده اند یکی از آنها این است که با یک دوست معتمد تماس گرفته و درباره مشکلات خود با او صحبت کنید تا ذهن شما از مشکلات خالی شود.
تماشای یک فیلم کمدی، خوردن یک غذای خوشمزه، دیدار یک دوست یا خویشاوند، سفر کوتاه درون شهری، رفتن به خرید، کشیدن نقاشی، یادآوری خاطرات خوب، دوش گرفتن، گوش دادن به موسیقی، چرت زدن، نوشتن خاطرات روزانه، پیاده روی طولانی، خواندن کتاب، نگاه کردن عکس های دوران کودکی و حتی گریه کردن می تواند احساس شادی و نشاط ایجاد کند.
به هرحال هر چه شادی و نشاط، خلق خوش و سطح سلامت روانی مردم افزایش یابد، جامعه هم سالم تر خواهد بود؛ بنابراین نباید از نقش شادی بر سلامت عمومی افراد غافل شویم.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

پیام صمیمانه دكتر حاجی بابایی به جامعه فرهنگی كشور:
آرزوهای دیرینه ام در آموزش و پرورش تبدیل به سیاست اجرایی و اسناد مصوب قانونی فراگیر شد

دكتر حاجی بابایی در نامه ای خطاب به فرهنگیان كشور خشنودی امروز خود را بواسطه تبدیل آرزوهای دیرینه اش به سیاست اجرایی ، برنامه ، اجرایی ملی مستند به سیاست های كلی فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و اسناد مصوب قانونی و فراگیر توصیف كرد.

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، در متن نامه دكتر حاجی بابایی آمده است :  سلام نام آن یگانهی هستی بخش است كه نامش را آغاز همه پیوندها و پاكی هاقرار داده تا هر كس، دل به دریای عشق او سپرده و از مرداب منفعتها و مصلحتهای ساختگی گریخته و به دامان حقیقت آویخته است،  بتواند به سالار انبیاء و سرور كائنات عالم، حضرت محمد مصطفی(ص) اقتدا كند، كه او خاتم معلمین آسمانی و معلمترین پیامبران خداوند برای ساكنان زمین است چنانكه خود فرمود: "اِنّی بعثت معلما" من معلم مبعوث شدهام، برانگیخته شدهام تا جهان با تمام زیباییها و ظرافتها و ظرفیتها، به علتغایی خلقتش و فلسفه وجودیش كه "سخّر لَكُم" است برسد یعنی همه چیز برای انسان و انسان برای خدا و تربیت خدایی ...

معلمْ پیامبری، كه از شدّت عشق و حدّت عطش برای رستگاری مردم، آنقدر خود را به زحمت می اندازد كه خداوند می فرماید: " ما انزلنا علیك القران لِتشقی"
ما قرآن را نازل نكرده
ایم كه تو خود را به مشقت بیاندازی.

معلمْ پیامبری، كه با تمام عرفانِ عرش پیمایش ، در متن زندگی ساده و عادی مردم حضور می یافت و آنها را از ظلم و ظلمت چنان سخت كوشانه و مهربانانه میرهاند كه خداوند نشان ماندگار اسوه حسنه و خُلْق عظیم را به او عطا فرمود.

معلمْ پیامبری، كه توانست مكتب حكمت آمیزش را بر بال عالیترین فضائل اخلاقی جاودانه و  جاری كند و میدان ربایش همه فطرت ها گردد چنانكه خدایش فرمود :"و لو كنتَ فظَّاً غلیظَ القلبِ لا نْفضُّوا من حولِك" و خدا را سپاس كه ما معتقد و مفتخر به داشتن چنین مكتبی هستیم، مكتبی كه تربیت انسان را، بهانهی خلقت عالم و بهای خلقت انسان، میداند و معلم در این منظومه كمالی، یك عنصركمال آفرین در تربیت آدمی  میگردد.

معلم دستیار خداوند است در رساندن آدمی به سعادت و به همین دلیل كسوت معلمی تنها كسوتی است كه در این عالم، آن را نه به ابلاغی دهند و نه به ابطالی ستانند، این كسوت با توفیق الهی به دست می آید و با بی توفیقی از دست می رود و من سالهاست كه توفیق خدمتگزاری در این كسوت را به دست آورده ام و علاوه بر آن افتخار داشتم كه آگاهانه، سنگر پرسشگری مجلس را رها كنم و سنگ پاسخگوییهای گوناگون را به جان بخرم آنهم به خاطر ارادت و احترامی كه به معلم و جامعه تعلیم و تربیت كشور دارم. با همراهی همكاران عزیز توانستیم در مدت قریب به 4 سال وزارت برای ارتقای جایگاه معلم و انطباق تعلیم و تربیت كشور با سند تحول بنیادین، آن هم با شناسایی و آزاد سازی تمام ظرفیت های قانونی ، اجرایی و اعتباری از هیچ كوششی فروگذاری ننماییم، چون با تمام قلبم می دانستم و می دانم، كه تنها راه سعادت كشور و رسیدن به هدف های بلند، آنهم در دههی پیشرفت و عدالت، از طریق به قله نشاندن معلم و اجرایی شدن سند تحول بنیادین و اجرای نظام رتبهبندی معلمان صورت میگیرد و در همین رابطه توفیق یافتیم كه 695  اقدام ملی را كه حدود 180 اقدام آن برای اولین بار بوده برای اقتدار معلم و اعتلای تعلیم و تربیت كشور انجام دهیم و خدا را شاكرم كه بنده در این برهه به عنوان، فردی برآمده از جامعه عزیز فرهنگیان، توانستم وزارتخانهای را كه دومین مدیریت سخت و پیچیده و گسترده پس از ادارهی كشور است چنان مدیریت نماییم كه معلمین و منصفین، همه و همه دریافتند، بدون داشتن حزب و دسته و گروه و فارغ البال از وامداری سیاسی به این و آن، فقط با دغدغه عظیم خدمت به معلم و نظام تعلیم و تربیت و سرمایهی سربازی در راه ولایت وارد این میدان شده و در طول این مدت نیز با كار شبانه روزی و با بیشترین نشستهای چهره به چهره با معلمین و با داشتن بیشترین جلسات كارشناسی در تمام استان ها  تا سطح مدیران منطقه و مدرسه آموزش و پرورشی را كه در جذر و مد نگاه های  گوناگونی كه شأن معلم را نمیشناسند گرفتار بوده به سطحی قابل قبول و البته در حد وسع و توان به رشد و آرامش برسانیم. خدا را شاكرم كه در طول این مدّت توانستیم معلمان را شاهد خبرها و اقدامهای خوشِ پیاپی از قبیل:

بیمه طلایی فرهنگیان، تأسیس دانشگاه فرهنگیان،طراحی نظام رتبه بندی معلمان، ارتقای جایگاه مدیران و معاونان بویژه قشر فراموش شده دفترداران به معاونین اجرایی، ساماندهی نیروی انسانی، استخدام نیروهای جوان و تحصیلكرده زایش امید به آینده در بین همكارانی كه وضعیت روشن كاری نداشتند، توسعه كمی و كیفی مدارس خاص، افزایش افتخارات تا كسب 12 مدال طلای جهانی درالمپیادهای علمی و ركورد 27 ساله حضور ایران در المپیاد های بین المللی ، كیفیت بخشی به مدارس دولتی با كسب 81 %  از رتبههای تك رقمی كنكور یعنی 29 رتبه از 36 رتبه و كسب 20 رتبه از 20 رتبه تك رقمی ریاضی و علوم تجربی ، تصویب سند تحول بنیادین، تصویب برنامه درس ملی، هوشمند سازی مدارس، ساماندهی زمان آموزش وآزاد سازی روز پنجشنبه به عنوان روز خانواده و احیا و افزایش معاونت پرورشی به دو معاونت قدرتمند پرورشی فرهنگی و تربیت بدنی و سلامت برای اولین بار در طول تاریخ آموزش و پرورش وایجاد هزاران مدرسه قرآن و ورزش كه یكایك این اقدامات متكّی بر مستنداتِ متقنِ قانونی و عقبه علمی و كارشناسی بوده است و امروز خوشحالم، كه آرزوهای دیرینهام، تبدیل به سیاستهای اجرایی و سیاستهای اجرائی، تبدیل به برنامه و برنامه ها تبدیل به اجرای ملّی و اجرای ملی مستند به سیاست های كلی و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و اسناد مصوب قانونی و فراگیر شده است.

همچنین به طور خاص باید خرسندی خودم را در راستای ارتقای منزلت معلمان با اجرای نظام رتبه بندی معلمان كه یك آرزوی دیرین بوده اعلام كنم كه با تحقق این برنامه یك انقلاب تحولی و بزرگ در كیفیت بخشی به تعلیم و تربیت كشور و ارتقاء جایگاه بلند معلم، صورت خواهد پذیرفت و حقوق مادی و معنوی معلم احیا  خواهد شد. اگر چه در این مقطع ناگزیرم برای ثبت در تاریخ آموزش و پرورش نیم نگاهی از روی اضطرار به چند عدد و رقم در جهت احقاق حقوق مادی معلمان كه در این دوره صورت گرفته، اشاره نمایم و آن رشد میانگین حقوق معلمان عزیز از مبلغ 000 479 تومان (چهارصد و هفتاد و نه هزار تومان ) در سال 1387 به مبلغ 1342000 تومان ( یك میلیون و سیصد و چهل و دو هزار تومان ) در مرداد 1392 میباشد كه حدود 7/2 برابر خواهد بود. صد الّبته كه تمام این افزایش، در برابر دستاوردی كه نظام رتبه بندی برای معلمان خواهد داشت چه از حیث مادی و چه از نظر معنوی، قصهی مشت در برابر خروار است و همچنین خدا را شاكرم با تمام بهبودها و برنامههای فراوان و بارانی كه در طول چهار سال مسؤولیتم انجام شده است یك بار سخن از كسری بودجه و اعتبار كه همواره ضعف و ترحم را بدنبال دارد،به میان نیاورده و در عوض برای افزایش اعتبارات آموزش و پرورش از هیچ كوششی فروگذاری ننموده ام. به طوری كه در سال 1387 بند « و » بودجه این وزارتخـانه 5730 هزار میلیارد تومان بوده است كه در سال 1392 عملكرد آن به 15333 هزار میلیارد تومان یعنی 7/2  برابر افـزایش خواهد یافت.

امروز خدا را به صد زبان شاكرم كه در تمام این مسیر، طواف من بر ضریح خدمت، همواره و همیشه با یاد شهیدان و حفظ راه و آرمان های آن ها و با عشق به جامعه بزرگ معلمی و در نهایت با افتخار سربازی در راستای منویات ولایت، بوده است كه از خداوند میخواهم همهی آن ها را به عنوان عبادت خالصانه از بنده بپذیرد و همچنین از مقام عظمای ولایت و جامعه عظیم و عزیز معلمان، برای خدمتهای انجام شده، درخواست پذیرش و برای خدمت های انجام نشده درخواست پوزش دارم و از بزرگواری و منش معلمان و فرهنگیان عزیز
در همراهی
های ارزندهشان در طول دوران مسؤولیت، كمال سپاس و رضایت را دارم و خداوند را به خاطر خدمت به چنین انسان های شایستهای شكر گزارم وهمچنین از دانشآموزان عزیز و والدین گرامی و همهی ملت بزرگ ایران وبویژه مجلس و دولت محترم به خاطر همراهیهای صمیمانهای كه داشتند تشكر مینمایم و هر كجا باشم خدمت و دفاع از فرهنگیان را برخود لازم دانسته و عشق و احساس مسؤولیتم نسبت به این  جامعهی عزیز  یك عشق الهی وپایان ناپذیر است و برای عزیزانی هم كه بعد از اینجانب مسئولیت بزرگ این وزارتخانه را بر عهده می گیرند، آرزوی توفیق روز افزون در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دارم.

و در انتها از سَرِ اعتقاد عرض میكنم اكنون كه ملت بزرگ ایران، حماسه سیاسی عظیمی را با حضور آگاهانه و مسؤولانه خود رقم زدهاند و به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فردی دانشمند و آزمون پس داده را انتخاب نمودهاند باید این انتخاب، با همراهی ها و پشتیبانی های عملی و دعای خیر در مسیر اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی به طور جدی و مستمر حمایت شود و به هر وسیله ای كه باشد این مساعدت را بر خود لازم می دانم.

... یكایك شما عزیزان را به خدای بزرگ میسپارم و به امام زمان و امیر زمین كه  واسطهی فیض الهی است، به صد شوق و شكر می گویم:

« یا ایها العزیز هذا بضاعة مزجاۀ و فَتَقّبَل مِنّا »

 

دكتر حمیدرضا حاجی بابایی





من
>


 |





Powered By Sigma ITID.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
پنجشنبه 24 مرداد 1392 :: نویسنده : مدیر مجتمع

با احترام، مدیران محترم مدارس متوسطه اول ( راهنمایی تحصیلی)  تصویر نامه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و وزارت مطبوع و همچنین دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص اسکن عکس بر روی گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه اول ( راهنمایی تحصیلی) جهت اطلاع و رعایت مفاد آن را از فایل پیوست دانلود نماییند .

دانلود





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


( کل صفحات : 5 )    1   2   3   4   5   
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

کد متحرک کردن عنوان وب