تبلیغات
مجتمع فرزانگان شهرستان روانسر - مطالب فروردین 1392
 
مجتمع فرزانگان شهرستان روانسر
چهارشنبه 28 فروردین 1392 :: نویسنده : مدیر مجتمع
در تاریخ 27/1/91 راس ساعت 10صبح اولین جلسه ی شورای مجتمع در دفتر مجتمع با حضور آقای کرمی مدیریت محترم آموزش و پرورش و،آقای غفوری معاون آموزشی اداره واعضای شورا برگزار گردید.
اهم مسائل مطرح شده در این جلسه  به قرار زیر بود:
1.خیر مقدم به اعضا توسط مدیر مجتمع.
2.تاکید بر مسائل آموزشی مدارس با توجه به نزدیک شدن امتحانات.
3.برنامه ریزی صحیح برای کلاس های فوق برنامه در صورت نیاز دانش آموزان.
4.برنامه ریزی جهت بزرگداشت هفته ی معلم.
5.معرفی نفرات برتر پایه ی ششم جهت شرکت در مسابقه ی علمی پایه ی ششم.
6.بحث در خصوص برگزاری جشن ستارگان.
7.بیان مسائل و مشکلات مدارس تحت تصدی مجتمع.
8.برنامه ریزی جهت رفع مشکلات مجتمع.
9.برنامه ی معلم پژوهنده.
10.طرح سوالات پایه پنجم .
11.معرفی یکی از همکاران پایه ی ششم جهت طرح سوال منطقه ای.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

چرا باید برای کودکان با صدای بلند کتاب بخوانیم؟



این روزها همه جا سخن از اهمیت کتابخوانی برای کودکان است و بلندخوانی کتاب، بهترین روش کتابخوانی برای آنهاست...

این روزها همه جا سخن از اهمیت کتابخوانی برای کودکان است و بلندخوانی کتاب، بهترین روش کتابخوانی برای آنهاست. کارشناسان ترویج کتابخوانی نیز به اهمیت بلندخواندن کتاب برای کودکان و همراه با کودکان تاکید می کنند اما چرا باید برای کودکان با صدای بلند کتاب بخوانیم؟

برانگیختن تخیل: هنگامی که برای کودک کتاب می خوانید، آنها باید از ذهن خود برای خلق صحنه های داستان و آنچه در آن رخ می دهد، استفاده کنند. همچنین ممکن است از پیش بینی واکنش شخصیت ها یا ساختن پایان های دیگری برای داستان لذت ببرند.

گسترش دایره واژگان: می توانید کتابی که کمی از سطح توانایی درک کودک بالاتر است، انتخاب کنید. به این ترتیب ذهن او درگیر واژگانی می شود که به تنهایی توانایی خواندن و درک آنها را ندارد. هنگامی که کودک این واژه ها را می شنود، تلاش می کند معنی واژه جدید را تشخیص دهد.

پرورش تفکر تحلیلی و منطقی: داستان هایی که با مهارت نوشته شده اند، کودکان را به فراتر رفتن از تجربه های شخصی شان و قرار دادن خود به جای یک انسان یا موجود دیگر فرامی خوانند؛ چرا قهرمان داستان آن حرکت را انجام داد؟ شخصیت دیگر چه واکنشی نشان داد؟ اگر کودک به جای شخصیت های داستان بود، چه واکنشی نشان می داد؟ اندیشیدن به این پرسش ها به بحث و گفت و گو درباره بازتاب انتخاب های ما در زندگی و تاثیر آنها بر اطرافیان ما می انجامد.

تقویت پیوند بین کودک و بزرگسال: بلندخوانی، یک تجربه مشترک است. معمولا بزرگسالان به همان اندازه یا بیشتر از کودکان از داستان لذت می برند و با خنده، گریه و با هم اندیشیدن، همبستگی بین آنها و کودکان ایجاد می شود.

علاقه مند کردن کودک به کتاب: کتاب خوانی به بزرگسالان فرصت می دهد با انتخاب کتاب های جذاب، علاقه و توجه کودک را به کتابخوانی به عنوان یک فعالیت لذت بخش جلب کنند.

برانگیختن شوق خواندن به تنهایی: کودکانی که برایشان کتاب خوانده می شود، از انتخاب کتاب برای خود لذت می برند. به خصوص اگر نخواهند منتظر بمانند تا شما کتاب را به مرور و بخش به بخش برایشان بخوانید، تشویق می شوند خودشان ادامه داستان را بخوانند.

افزایش گستره توجه: کودکان می توانند هنگام شنیدن یک داستان جذاب، سرجایشان میخکوب شوند و به آنچه می خوانید توجه کنند بنابراین بلندخوانی یک کتاب مناسب و جذاب، می تواند تمرین خوبی برای تقویت توانایی تمرکز و توجه آنها باشد.

به تنهایی خواندن و خواندن موازی: در نظر گرفتن یک برنامه زمانی مشخص برای کودکان که در آن به تنهایی برای خودشان کتاب بخوانند، می تواند تاثیر بزرگی بر علاقه مند کردن کودکان به کتابخوانی داشته باشد. همگی می دانیم کودکان آنچه ما انجام می دهیم تکرار می کنند نه آنچه می گوییم. خواندن موازی نیز هنگامی است که شما و کودکتان همزمان اما هر کدام جداگانه چیزی را می خوانید. به این ترتیب علاقه و احترام خود به خواندن را عملی به کودک نشان می دهید. به یاد داشته باشید که برانگیختن شوق به انجام یک کار در وجود کودک اثری ماندگارتر از این برجای می گذارد که فقط بخواهید انجام آن کار را به او یاد دهید. هنگامی که کودکتان را در حال تلاش برای خواندن یک کتاب دیدید، بدانید می خواهد کتابخوان شود. هرچند ممکن است کتاب را سروته گرفته باشد یا نوشته ها هنوز برایش بی معنی باشند. این شوق و تلاش به شما نشان می دهد کودکتان «واقعا می خواهد که بخواند.»

.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
خاطرات كودكی زیباترند
یادگاران كهن مانا ترند
درسهای سال اول ساده بود
آب را بابا به سارا داده بود                                     
درس پند آموز روباه وکلاغ
روبه مكارو دزد دشت وباغ
روز مهمانی كوكب خانم است
سفره پر از بوی نان گندم است
كاكلی گنجشككی با هوش بود
فیل نادانی برایش موش بود
با وجود سوز وسرمای شدید
ریز علی پیراهن از تن میدرید
تا درون نیمكت جا میشدیم
ما پرازتصمیم كبری میشدیم
پاك كن هایی زپاكی داشتیم
یك تراش سرخ لاكی داشتیم
كیفمان چفتی به رنگ زرد داشت
دوشمان از حلقه هایش درد داشت                           
گرمی دستان ما از آه بود
برگ دفترها به رنگ كاه بود
مانده در گوشم صدایی چون تگرگ
خش خش جارو ی با پا روی برگ
همكلاسیهای من یادم كنید
بازهم در كوچه فریادم كنید
همكلاسیهای درد ورنج وكار
بچه های جامه های وصله دار
بچه ه
كودكان كوچه اما مرد مرد
كاش هرگز زنگ تفریحی نبود
جمع بودن بودوتفریقی نبود
كاش میشد باز كوچك میشدیم                                 
لا اقل یك روز كودك میشدیم
یاد آن آموزگار ساده پوش
یاد آن گچها كه بودش روی دوش
ای معلم یاد وهم نامت بخیر
یاد درس آب وبابایت بخیر
ای دبستانی ترین احساس من

بازگرد این مشقها را خط بزن

ای دكه خوراك سرد





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 25 فروردین 1392 :: نویسنده : مدیر مجتمع

اگرکودک باور کند که میتواند. فردایی تضمین شده دارد.

زابطه عزت نفس و ابراز وجود

اساس ابراز وجود، به معنی احترام گذاشتن به خود و دیگران است، بدین معنی عقاید، باورها، افکارها و احساسات ما و دیگران، به یک اندازه اهمیت دارند. همه ما مستحقق دریافت احترام از طرف دیگران هستیم اما گاهی لازم است. آنها را از این حقیقت مطلع نماییم. به عنوان یک فرد، این حق ماست که صرف نظر از نژاد، جنسیت، طبقه اجتماعی، مذهب و غیره مورد احترام واقع شویم اما باید در نظر داشت که اگر فرد برای خود حرمت قائل نباشد و به عقاید، آرمانها و آرزوهایش، ایمان نداشته باشد، دیگر چه انتظاری از دیگران میتواند داشته باشد.

 بنابراین، عزت و احترام به خود، نقش بسزایی در احقاق حقوق فرد دارد. برندان(1990)، ابراز وجود را به معنای صحبت کردن به روشهای خویشتن میداند و از آن به عنوان چهارمین رکن عزت نفس یاد میکند او در این ارتباط به چهار نکته اشاره میکند:

1- ابراز وجود با اندیشیدن شروع میشود، اما به اندیشیدن ختم نمیشود. ابراز وجود آرزو داشتن نیست، بلکه تبدیل نمودن این آرزو به حقیقت است. همچنین داشتن ارزش، نمایانگر ابرازوجود نیست، بلکه نشان دادن این ارزشها و پایبندی به آنها ابراز وجود است، یکی از مشکلات عمده این است که فرد خود را صاحب ارزش میداند، اما این مالکیت را در عمل نشان نمیدهد.

2- ابراز وجود، مستلزم این باور است که فرد برای خود، حق وجود داشتن قائل شود و بداند که زندگی او به خاطر دیگران نبوده و قرار نیست که مطابق میل و خواسته دیگران ظاهر شود.

3- در محدوده یک سازمان، ابراز وجود کردن تنها داشتن ایده‌های جدید نیست. مهم این است که ایده‌ها، تحقق پیدا کنند. بدون داشتن عزت نفس، فرد به جای این که در کار مشارکت کند، به یک ناظم تبدیل میشود.

4- سرانجام، ابراز وجود، مستلزم داشتن تمایل برای استقبال نمودن از چالشهای زندگی است.

ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

 


در نظام جدید آموزشی کودکان سوئد دیگر از کلاس درس به شیوه سنتی خبری نیست. در عوض از روشی به اسم "کنجکاوی و خلاقیت" برای آموزش به کودکان استفاده میشود. در واقع در این سیستم آموزشی جدید دانش آموزان در محیط بسیار صمیمی مدرسه به همراه مربیان خود به یادگیری مسائل مختلف میپردازند.

 

 



 

منبع:ایران سان




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
جمعه 23 فروردین 1392 :: نویسنده : مدیر مجتمع

دبیران و همکاران محترم می توانند بخشنامه های مربوط به نقل و انتقالات درون استانی و برون استانی را به تفکیک از لینک های زیر دانلود نمایند .

برون استانی

درون استانی


منبع خبر : مدیریت آموزش و پرورش استان کرمانشاه





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 21 فروردین 1392 :: نویسنده : مدیر مجتمع

گونه بهتر گوش کنیم؟

                                              چکیده:    

 گوش کردن یکی از مهمترین مهارتهایی است که با پرورش آن می‌‌توانید کارآیی خود را در مدرسه افزایش دهید. این مهارت بعد از مهارت خواندن، یکی از مشکل ترین مهارتهاست. در این مقاله سعی داریم تا با راههای پرورش این مهارت آشنا شویم.

کلاس مکانی برای یادگیری و گوش کردن است. ویلیام آرمسترانگ

 

خوب گوش کردن در کلاس:

* در کلاس مطالب درسی را دنبال کنید و به رویا فرونروید. ( خیالبافی نکنید. )

* اگر حرف بزنید، مطمئنا نمی توانید گوش کنید.

* در هنگام گوش کردن قلم به دست باشید و نکات مهم را یادداشت کنید.

 

قبل از کلاس:

* راجع به مطالب درسی جدید فکر کنید.

* نکات مهم جلسه گذشته را به یاد آورید. ( دوره کنید. )

* تکالیف خود را انجام دهید.

 

در کلاس:

* آنچه را که قبلا یاد گرفته اید با مطالب جدید ارتباط دهید.

* آیا شما راجع به موضوع درس اطلاعات اضافی دارید؟

* در طی درس چه چیزی به ذهن شما می‌‌آید؟

* برروی موضوع درس تمرکز کنید.

* نکات مهم درس را یادداشت کنید.

* در صورت امکان روی نیمکتهای جلوی کلاس بنشینید. اگر جلوتر باشید بهتر می‌‌توانید گوش کنید.

 

بعد از کلاس:

* مطالب درسی و یادداشتهایتان را دوره کنید.

* بعضی‌ها دوست دارند که یادداشتهایشان را پاکنویس کنند، اما سعی کنید برای اینکار وقت زیادی اختصاص ندهید.

* هنگام دوره زیر نکات مهم خط بکشید.

 

نکات دیگری راجع به گوش کردن:

* خوب

* تمام آنچه را که گفته می‌‌شود بشنوید، نه آنچه را که دوست دارید.

* آنچه را که می‌‌شنوید با آنچه که از قبل می‌‌دانستید ربط دهید.

* نکات مهم درس را تشخیص دهید.

* سعی کنید نکات مهمی را که ممکن است سوال امتحان باشد، تشخیص دهید.

* صحبتهای معلم را دنبال کنید. ( حدس بزنید صحبتهای بعدی او چه خواهد بود. )

* به دقت به آنچه معلم راجع به تکالیف درسی می‌‌گوید، گوش کنید و در صورت نیاز آن را یادداشت کنید.

* به دقت گوش کنید و به دنبال عبارات کلیدی معلم باشید و به آن اهمیت دهید. عباراتی همچون " این مطلب مهم است...، مهم است بدانید که... و یا لازم است که این مطلب را برای امتحان بدانید... "

 

بخاطر بسپارید که گوش کردن با شنیدن متفاوت است.

شما می‌‌توانید هرچیزی را بشنوید، اما به آن گوش نکنید یا از یک گوش بشنوید و از گوش دیگر بیرون کنید.

برای گوش کردن باید فکرکنید و فعال باشید نه منفعل.

 

منبع:

سایت مرکز مشاوره مهارتهای مطالعه دانشگاه ویرجینیا تکنولوژی ( Virginia Tech)

گوش کردن به معنی توجه کردن است.






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 21 فروردین 1392 :: نویسنده : مدیر مجتمع
همانند پادشاه صبحانه بخورید،مثل شاهزاده نهار بخوریدو مثل فقیرشام بخورید.

به مناسبت هفته ی سلامت راس ساعت 9:30 در مدارس تحت تصدی مجتمع فرزانگان زنگ صبحانه ی سالم نواخته شد.ودانش آموزان ومعلمین دراین زنگ صبحانه صرف کردند.هدف  از برگزاری این زنگ آشنایی دانش آموزان به اهمیت صبحانه ونقشی که خوردن صبحانه در تندرستی وسلامت  آن ها دارد،بود.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 21 فروردین 1392 :: نویسنده : مدیر مجتمع
طرح جدید آقای وزیر برای دبیرستان ها

وزیر آموزش و پرورش به وجود رقابت سالم و فشرده بین مدارس اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا در هر دبیرستان یک رشته فنی‌و‌حرفه‌ای دایر شود.

عرش نیوز به نقل از فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در نشست اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، ارتقای جایگاه معلم و مهندسی نیروی انسانی را حرف اول و آخر وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهار داشت: ارتقای جایگاه معلم، تحولی نو در آموزش و پرورش ایجاد می‌کند که آثار و برکات آن، سال‌ها بعد خود را نشان خواهد داد.

وی با اشاره به ضرورت توسعه هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای در راستای نیل به خودکفایی کشور، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا در هر دبیرستان یک رشته فنی‌و‌حرفه‌ای دایر شود؛ ‌همچنین مجوز لازم جهت دایر کردن پایه اول متوسطه نیز صادر شده است.

حاجی‌بابایی با استناد به آمار و ارقام منتشر شده، تصریح کرد: آموزش و پرورش در سال‌های اخیر از نظر کمی و کیفی رشد چشمگیری داشته است؛ به عنوان مثال تا سال 88 تنها 92 مرکز سمپاد وجود داشته که 114 مرکز به آن افزوده شده و هم اکنون 206 منطقه و شهر از مدارس سمپاد برخوردارند و دانش‌آموزان آن از 60 هزار نفر به 150 هزار نفر تا مهر 92 افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: تعداد کلاس‌های مدارس شاهد از 9 هزار کلاس به 14 هزار 500 کلاس افزایش یافته است و دانش‌آموزان آن نیز 100 درصد رشد داشته است و این امر حاکی از استقبال عمومی اولیا و اعتماد آنان به این مدارس است.

وزیر آموزش و پرورش به وجود رقابت سالم و فشرده بین مدارس اشاره کرد و افزود: از این پس مدارسی موفق به جذب دانش‌آموز بیشتر می‌شوند که از کیفیت آموزشی و پرورشی برخوردار باشند.

وی با مهم خواندن هوشمندسازی مدارس تصریح کرد: مدارس به ویژه مدارس سمپاد و شاهد باید به برترین تکنولوژی روز تجهیز شوند تا بستر رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان ایران اسلامی به بهترین وجه فراهم شود.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
دوشنبه 19 فروردین 1392 :: نویسنده : مدیر مجتمع

صبح خواب آلود  و کسل کودکان به مدرسه می روند و ظهر  باز می آیند اما اکثرا هرچه آموخته اند در مدرسه بجا گذاشته اند!

عصر هم کلاس کانون ... -... زبان -کلاس  هنری -کلاس ورزشی!

آخ کودک بیچاره من! خسته شدی ؟ حالا چی یادگرفتی؟! خوابت میاد ؟ باشه عزیزم بخواب که فردا

 آزمون تستی ... داری باید رتبه خوبی بیاری ها! ....خ رو پف ...خ ...رو ...پف ... شب خوش
 
عجب سخت است بردگی مدرسه و کلاسهای بی فایده که جز حفظ مطالب چیزی دستگیر یادگیرنده نمی شه! نه مهارتی و  نه تفکری!
اینو می گن بچه مثبت و درس خون ! تا می تونی حفظ کن و نه نیار!
ما هرچی بخوای در اختیارت می ذاریم. تو فقط درس بخونو رتبه بیار تا جلوی فامیلا افتخار کنیم
 واقعا باعث تاسفه که همه چیز علم را با  کنکور و تست  می سنجند...
 
مدرسان علوم استرالیا به همراه دانش آموزان 10 الی 12 ساله خود  یک فراخوان مبنی بر یک سفر یک روزه به سطح مریخ ،دریک محوطه علمی به مساحت 140 متر مربع و کاملا شبیه به مریخ دردر موزه Powerhouse سیدنی به انجام رساندند.دانش آموزان  و مدرسانشان در برنامه " مسیر به سمت فضا " یکی از 2 ربات مریخ نورد را در پاسخ به سوالاتی همچون اینکه آیا سیاره سرخ  دارای حیات است یا حیات میکروبی را حمایت کرده است یا نه.. کنترل کردند. در این سفر برنامه آموزشی مدرسه با تحقیقات آموزش علمی،فضا زیست شناسی و روبوتیک ترکیب شدند.این پروژه به دانش آموزان و معلمانشان،علم واقعی و مهندسی را در عمل نشان می دهد.تشویق دانش آموزان به  خواندن رشته های مهندسی و علوم  در دانشگاه ها هدف این پروژه است تا بتوانند در برنامه های فضایی استرالیا در آینده سهیم شوند.(امید است این طرز فکر مبنی بر ترویج این علوم با این شیوه و روش های مشابه آموزش علوم در کشورمان که جزئی از زندگی  عادی است اما برای علاقه مندان ما در هاله ای از رویا باقی مانده است، جامه عمل بپوشد.مدیر وبلاگ)
 

این پروژه که توسط دانشگاه New South Wales; (مرکز استرالیایی فضا زیست شناسی،مدارس بیوتکنولوژی و علوم بیومولکولی و فیزیک) در ارتباط با دانشگاه سیدنی(مرکز ربات های میدانی استرالیا) ، موزه Power house و  Cisco، رهبری می شود به انجام رسید. دکتر Carol oliver تقریبا یک میلیون دلار از بخش صنعت،نوآوری علوم و تحقیقات برنامه تحقیقات فضایی استرالیا برای 3 سال تحقیق بر روی این پروژه جایزه گرفت.او این پروژه را به همراه  یک تیم 25 نفره در 4 بخش سازماندهی، طراحی و مدیریت کرده است .

این پروژه در پایان مارس 2011 توسط  وزیر فدرال بخش علوم،تحقیقات ونوآوری،Hon Kim Carr افتتاح شد..

این پروژه در مدارس به صورت رایگان است.مدارس خارج از سیدنی،توسط کنفرانس های در پروژه سهیم شوند.یک نرم افزاربازی ویژه ساخته شده است تا دانش اموزان بتوانند چگونگی کار با مریخ نورد و شرکت در ماموریت های علمی را یاد بگیرند.محوطه شبیه سازی شده مریخ  به صورت عکس از طریق اینترنت در دسترس مدارس کشور نیز قرار می گیرد. " ماموریت به مریخ " یک تجربه یک روزه در 2بخش 2 ساعته است

.رئیس دانشگاه UNSW، پروفسور Fred Hilmer در افتتاحیه گفت " پیروز ی واقعی در یک پروژه ، در زندگی،و حیات مردم تاثیر دارد و قادر است علم بسازد و دانایی را به وجود آورد و در کلاسهای سراسر کشور خود را نشان دهد و فرصت هایی را برای پیشرفت به وجود آورد.اینجا یک فرصت واقعی است"

برای اطلاعات بیشتر می توانید به این لینک مراجعه کنید : 

.http://www.powerhousemuseum.com/pathwaystospace

منبع







نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


( کل صفحات : 3 )    1   2   3   
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

کد متحرک کردن عنوان وب