تبلیغات
مجتمع فرزانگان شهرستان روانسر - مطالب بهمن 1391
 
مجتمع فرزانگان شهرستان روانسر
دوشنبه 30 بهمن 1391 :: نویسنده : مدیر مجتمع

در تاریخ 29/11/91 جلسه ی شورای مجتمع با حضور اعضای شورا در دفتر مجتمع برگزار گردید.در این جلسه موارد زیر مطرح گردید:

1.پی گیری مصوبات جلسه ی قبل

2.تجزیه وتحلیل نتایج امتحانات نوبت اول

3.تاکید بر اجرای منظم برنامه های صبحگاهی .

4.تاکید بر فعال کردن برد تشویق دانش آموزان برتر آموزشی و اخلاقی.

5.تاکید بر فعال کردن طرح همیار معلم در هر سه مقطع.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 29 بهمن 1391 :: نویسنده : مدیر مجتمع

دومین مجمع عمومی انجمن اولیاء و مربیان دبیرستان فرهنگ برگزار گردید.دراین جلسه مدیر آموزشگاه خانم امیری گزارشی از عملکرد انجمن  ارائه دادند. سپس آقای صباغی مدرس رسمی آموزش خانواده نکات مهم و ارزنده ای را در خصوص مسایل تربیتی ارائه دادند.در پایان از اولیائی که بیشترین فعالیت را داشته اند با اهداء لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
شنبه 28 بهمن 1391 :: نویسنده : مدیر مجتمع

جهت تشویق دانش آموزان به خوردن میان وعده  وآشنایی آن  ها با میان وعده های سالم ،زنگ لقمه دردبستان سمیه نواخته شد.مربی بهداشت نکات ارزنذه ومهمی را در خصوص تغذیه سالم ارایه نمودندودر پایان دانش آموزان لقمه های سالمی را که از منزل آورده بودند درمحیطی شادهمراه همکلاسی هایشان صرف نمودند.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
پنجشنبه 26 بهمن 1391 :: نویسنده : مدیر مجتمع
همزمان با سراسر کشور المپیاد شیمی منطقه در دبیرستان فرهنگ برگزار شد.برگزاری المپیاد دروس دیگر تا جمعه 27/7/91 در دبیرستان فرهنگ ادامه دارد.



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
سه شنبه 24 بهمن 1391 :: نویسنده : مدیر مجتمع

بسیار پیش می آید که دانش آموزان پس از تدریس یک درس ، از ما می پرسند که این درس که امروز خواندیم ،به چه درد ما می خورد؟و کجامی توانیم ازآن استفاده کنیم ؟

ریاضیات به عنوان یک درس اصلی است که داشتن درک درست از آن در آینده ی تحصیلی دانش آموزان و طبعاً پیشرفت علمی کشور نقش مهمی دارد . همچنین شامل کلیه ارتباطات ریاضی با زندگی روزمرّه ، سایر علوم و کاربردهایی در زندگی علمی آینده ی دانش آموزاست .به این ترتیب دربرنامه درسی و آموزشی ، برقرار کردن پیوند ریاضیات با کاربردهایش در زندگی و سایر علوم از قبیل :هنر،علوم طبیعی ،علوم اجتماعی و . . . . باید مدّ نظر قرار گیرد . در صورتی که این موارد در آموزش دیده نشود ، این سؤ ال همیشه در ذهن دانش آموز باقی می ماند که:

« به چه دلیل باید ریاضی خواند ؟ » و« ریاضی به چه درد می خورد ؟ »

دراین مقاله سعی شده است که ارتباط دروس کتب ریاضی راهنمایی با سایر علوم و همچنین کاربرد آنها در دنیای امروز ی تا حدودی بررسی شود و ارائه گردد .

بین رشته های علمی ، که بشر در طول هزاران سال به وجود آورده ، ریاضیّات جای مخصوص و ضمناٌ مهمّی را اشغال کرده است . ریاضیّات با علوم فیزیک ، زیست شناسی ، اقتصاد و فنون مختلف فرق دارد . با وجود این به عنوان یکی از روشهای اصلی در بررسیهای مربوط به کامپیوتر ، فیزیک ، زیست شناسی ، صنعت واقتصاد بکار می رود ودرآینده بازهم نقش ریاضّیات گسترش بیشتری می یابد.

با وجود این مطلب ، برای آموزش جوانان هنوز از همان روشی استفاده می شود که سقراط و افلاطون ، حقایق عالی اخلاقی را برای شیفتگان منطق و فلسفه و برای علاقمندان سخنوری و علم کلام بیان می کردند . در حقیقت در درسهای حساب ، هندسه و جبر ،هرگز لزوم یادگیری آنها برای زندگی عملی خاطر نشان نمی شود. هرگز از تاریخ علم صحبتی به میان نمی آید. نظریه های سنگین علمی ، ولی هیچ نتیجه ای جز این ندارد که دانش آموزان را از علم بری کند و عدّه ی آنها را تقلیل دهد .




ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
دوشنبه 23 بهمن 1391 :: نویسنده : مدیر مجتمع


به مناسبت یادگیری جدول ضرب دانش آموزان پایه ی سوم دبستان سمیه جشنی برگزار شد.دراین جشن جناب آقای اردلان کارشناس ابتدایی و آقای عزیزی کارشناس گروه های آموزشی نیز حضور داشتند.آقای اردلان وآقای عزیزی هرکدام درمورد اهمیت درس ریاضی ونقش آن در زندگی مطالب ارزنده ای ایراد نمودند.سپس آقای اردلان سوالاتی در خصوص جدول ضرب از دانش آموزان پرسیدند.

هدف اصلی این جشن ایجاد علاقه دانش آموزان به درس ریاضی است ،بایدتوجه داشت که بابرپایی چنین چشن هایی می توان عملا نشان داد که ریاضی شیرین است به شیرینی یک کیک تولد.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 22 بهمن 1391 :: نویسنده : مدیر مجتمع
  • حضرت محمد (ص)
  • دیلمى:
  • «كانَ النَّبىُّ صلى الله علیه و آله... یُسَلِّمُ عَلى مَنِ اسْتَقْبَلَهُ مِنْ كَبیرٍ وَ صَغیرٍ وَ غَنىٍّ وَ فَقیرٍ و لا یُحَقِّرُ ما دُعِىَ اِلَیهِ و لو اِلى خَشفِ التَّمْرِ وَ كانَ خَفیفَ المَؤونَةِ كَریمَ الطَّبیعَةِ، جَمیلَ المُعاشَرَةِ، طَلِقَ الوَجهِ، بَشّاشا من غَیرِ ضِحكٍ، مَحْزونا مِن غَیرِ عَبوسٍ، مُتَواضِعا مِنْ غَیْرِ مَذَلَّةٍ، جَوادا مِن غَیْرِ سَرَفٍ، رَقیقَ القَلبِ، رَحیما بِكُلِّ مُسْلِمٍ...»

  • رسول اكرم صلى الله علیه و آله به هر كس برخورد مى نمودند، از بزرگ و كوچك، ثروتمند و فقیر، سلام مى كردند و اگر به جایى حتى براى خوردن خرمایى خشك دعوت مى شدند، آن را كوچك نمى شمردند. زندگیشان كم هزینه بود، بزرگ طبع، خوش معاشرت و گشاده رو بودند، بى آن كه بخندند، همیشه متبسم بودند، بى آن كه اخمو باشند، محزون بودند، بى آن كه از خود ذلّتى نشان دهند، متواضع بودند، مى بخشیدند ولى اسراف نمى نمودند، دل نازك و نسبت به تمام مسلمانان مهربان بودند.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
شنبه 21 بهمن 1391 :: نویسنده : مدیر مجتمع
● تفکر مثبت
شیوه ای از فکر کردن است که فرد را قادر میسازد نسبت به رفتارها، نگرش ها، احساس ها، علایق و استعدادهای خود و دیگران برداشت و تلقی مناسبی داشته باشند و با حفظ آرامش و خونسردی بهترین و عاقلانه ترین تصمیم را بگیریم.

● افکار مثبت ومنفی
افکارمثبت، افکاری سازنده،انگیزه و انرژی بخش هستند که بر اثرتلقین، تکرار و تمرین به ذهن راه می یابد و باعث می شود ذهن و فکر مثبت شود. در این صورت کنترل فکر دراختیار ماست، در حالی که افکار منفی، افکاری بازدارنده و مخرب هستند و وقتی به ذهن راه یابند، تعمیم یافته و به سرعت تمام ذهن را اشغال می کنند. در این حالت ما در اختیار تفکرات منفی خود قرار می گیریم.

● ویژگی های افراد مثبت نگر
۱) با وجود تفکر درباره گذشته و آینده، در زمان حال زندگی می کنند و از آن چه دارند راضی و خشنود هستند .
۲) از نظرات درست و منطقی دیگران استقبال می کنند و برای رد کردن نظارت نادرست حتما دلیل منطقی دارند.
۳) در گفتار خود از کلمات و عبارات مثبت و امید بخش استفاده می کنند.
۴) همیشه سعی می کنند با تلاش و کوشش به موفقیت برسند و اگر در کاری موفق نشدند عامل را ابتدا در خود وسپس در شرایط بیرونی جستجو می کنند.
۵) همیشه قبل از عمل یا صحبت کردن فکر می کنند، به همین دلیل کمتر دچار خطا و اشتباه یا ضد و نقیض گویی می شوند.
۶) چون دارای ذهن مثبت هستند، می توانند افکار خود را کنترل کنند.
۷) اگر از آنها خواسته شود در باره موضوعی اظهار نظر کنند، با وجود تفکر در جنبه های منفی، موارد مثبت آن را بیان می کنند و موضوع را به فال نیک می گیرند به عبارت دیگر "نیمه پر لیوان را می بینند" .
۸) مشکلات را ناچیز شمرده و برای حل آنها از توانایی خود و راهنمایی دیگران استفاده می کنند.
۹) اغلب اوقات بشاش، سر زنده، پر انرژی، توانا و خوش مشرب هستند.
۱۰) همه چیز در نظر آنها زیبا و لذت بخش بوده و سعی می کنند از مواهب زندگی بیشترین استفاده را ببرند. در ارتباط های اجتماعی خود با دیگران حسن ظن دارند(مگر خلاف آن را ببینند) و سعی می کنند در حد توان به دیگران خدمت و کمک کنند



ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
شنبه 21 بهمن 1391 :: نویسنده : مدیر مجتمع
نکته هایی برای ایجاد عادت های مطلوب در انجام تکالیف دانش آموزان
برگرفته از ماهنامه رشد / مرتضی مجدفر

نکته1: 
قبل از آنکه با کودکتان بنشینید و قاعده ی جدیدی بری انجام تکلیف های او پیدا کنید، اول باید خودتان به طور دقیق بدانید که چه می خواهید و چرا می خواهید؟
فهرستی از دلایلی را که می خواهید در طول یک هفته وضعیت فعلی را تغییر دهید، بنویسید. در این فهرست می توان این موارد را ذکر کرد:
من می خواهم کودکم یک برنامه ی زمانی برای انجام تکالیفش داشته باشد، زیرا:
* پس از آن، در مدرسه وضعیت درسی بهتری خواهد داشت.
* لذت بیشتری از یادگیری خواهد برد.
* از این موش و گربه بازی و دعوای دائمی خسته شده ام.
* باعث شده است در برنامه ی زمانی افراد دیگر خانواده آشفتگی به وجود آید.
* می ترسم که فرزندم امسال قبول نشود یا به شرایط مطلوبی از یادگیری دست پیدا نکند.
* گمان می کنم که فرزندم بی نظم است و به انضباط بیشتری نیاز دارد.
* دنبال زمانی می گردم که لااقل عصرها، بتوانم اوقات فراغتی برای خانواده ام دست و پا کنم.
این فهرست مهم است، چون می توانید اگر خواستار تغییری واقعی هستید، با فرزندتان بحث کنید.


نکته 2: 
اگر مدت هاست که چگونگی انجام تکالیف شب توسط فرزندتان به موضوع پیچیده ای در خانه ی شما تبدیل شده است، برای عوض کردن عادت های قدیمی به وقت احتیاج دارید و باید با احتیاط این کار را انجام دهید، حتی اگر کاری سخت به نظر برسد. گاهی لازم است مدتی از تلاش برای تغییر وضعیت دست بردارید و اجازه دهید اوضاع به شرایط آرامش باز گردد. بعد از این مدت می توانید به روش های دیگر بیندیشید و در صورت لزوم از مشورت افراد صاحب نظر استفاده کنید.






ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
شنبه 21 بهمن 1391 :: نویسنده : مدیر مجتمع
هرکس که این داستان را می خواند لطفا نظرخودش را برایمان بنویسد.
روزی از روزها گروهی از قورباغه های كوچك تصمیم گرفتند كه با هم مسابقه ی دو بدهند.
هدف مسابقه رسیدن به نوك یك برج خیلی بلند بود.
جمعیت زیادی برای دیدن مسابقه و تشویق قورباغه ها جمع شده بودند....
و مسابقه شروع شد....
راستش, كسی توی جمعیت باور نداشت كه قورباغه های به این كوچكی بتوانند به نوك برج برسند.
شما می توانستید جمله هایی مثل اینها را بشنوید:
"اوه,عجب كار مشكلی!!"
"اونها هیچ وقت به نوك برج نمی رسند."
یا:
"هیچ شانسی برای موفقیتشون نیست.برج خیلی بلند ه!"

قورباغه های كوچك یكی یكی شروع به افتادن كردند...
بجز بعضی كه هنوز با حرارت داشتند بالا وبالاتر می رفتند...
جمعیت هنوز ادامه می داد,"خیلی مشكله!!!هیچ كس موفق نمی شه!"
و تعداد بیشتری از قورباغه ها خسته می شدند و از ادامه دادن منصرف ... ولی فقط یكی به رفتن ادامه داد بالا, بالا و باز هم بالاتر....
این یكی نمی خواست منصرف بشه!
بالاخره بقیه از ادامه ی بالا رفتن منصرف شدند.به جز اون قورباغه كوچولو كه بعد از تلاش زیاد تنها كسی بود كه به نوك رسید!
بقیه ی قورباغه ها مشتاقانه می خواستند بدانند او چگونه این كا ر رو انجام داده؟
اونا ازش پرسیدند كه چطور قدرت رسیدن به نوك برج و موفق شدن رو پیدا كرده؟
بعداً مشخص شد كه... برنده ی مسابقه كر بوده!!!











نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


( کل صفحات : 3 )    1   2   3   
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

کد متحرک کردن عنوان وب